מידע והלכה » חגי ישראל » פורים » מה כשרות משלוחי המנות שקיבלנו?

מה כשרות משלוחי המנות שקיבלנו?

הרב משה כ"ץ


א. כשרות המוצרים


ישראל קדושים נהגו להרבות ולהדר בנתינת משלוחי מנות כדי לקרב בין איש לרעהו. במשלוחי המנות הרבים שאנו מקבלים, ישנם מוצרים ברמות כשרות שונות, ולעיתים בשגגה אף נלווים אליהם מוצרים שאינם בעלי הכשר כלל. לכן עלינו להסב את תשומת הלב לכך, ולמיין אלו מוצרים מתאימים לנו, כך שלא ניכשל אנו או בני ביתנו חלילה.
חלק ממשלוחי המנות מכילים מוצרים פתוחים או מוצרים הנמכרים באריזות גדולות שהכשרות אינה מופיעה עליהם (כגון: סוכריות גומי, שוקולדים, מאפים וכדומה), עלינו לדעת שגם חלק משומרי הכשרות אינם מודעים להבדלים בין רמות הכשרות השונות, ולכן במקרה זה עלינו לוודא שאנו מכירים את הנותן ובטוחים שרמת הכשרות שעליה הוא מקפיד מתאימה לנו.
לרשימת הכשרויות המומלצות על ידינו לחצו כאן

 

ב.חטיפים וממתקים מחו"ל


בשנים האחרונות השוק מוצף בהמון מוצרים המיובאים מחו"ל. במוצרים אלו קיימות בעיקר שתי בעיות כשרותיות: 

1. הרמה הכשרותית ברובם המוחלט של מוצרי היבוא כלל אינה מתקרבת לסטנדרטים הכשרותיים המקובלים בארץ, גם במוצרים שיש עליהם את אישור הרבנות הראשית לישראל.

לצפייה בכשרויות חו"ל המשגיחות ברמה גבוהה השווה לרמת כשרות מהדרין בארץ לחץ כאן

2. אחוז הזיופים במוצרים אלו גבוה מאוד. פעמים רבות הזיוף הוא כפול: גם זיוף של נותן ההכשר בחו"ל וגם זיוף של אישור הרבנות הראשית. הפתרון לבעיה זו הוא קניה של מוצרים שאנו בטוחים שאישור הכשרות שלהם אינו מזויף, או בקניה בבית עסק שיש בו תעודת כשרות משל עצמו והמשגיח בודק ומוודא שכל מוצר שנכנס לחנות אכן קיבל את אישור הרבנות הראשית ואכן היתה עליו השגחה של גוף כשרותי מוסמך שאישורו מופיע על תווית המוצר.

למנוע חיפוש למוצרי הייבוא המאושרים ע"י הרבנות הראשית לחץ כאן

 

ג. מאפים חלביים


אחת הבעיות הקשות שאנו נתקלים בה בשנים האחרונות היא המאפים החלביים. למשל, התופעה ההולכת ומתרחבת של בורקסים חלביים שאינם משולשים כפי שמקובל להכינם. לקראת פורים נמצא גם אוזני המן חלביות ועוד שלל מאפים שונים ומגוונים הנמכרים בכל הארץ כשאין עליהם ציון ברור ובולט שהם חלביים. מכך עלולה להגרם תקלה כאשר מאפה שלא מצויין עליו שהוא חלבי יאכל על ידי אחד מבני המשפחה בשגגה יחד עם בשר או לאחריו. לכן כאשר אנו ממיינים את משלוחי המנות יש לאסוף את המאפים החלביים במקום מיוחד ולהודיע על כך לבני הבית.

הרבנות הראשית מנהלת מלחמת חורמה נגד תופעה זו, ובכל מקרה של חריגה מהנהלים ומהמקובל - ראוי ונכון להשאיר הודעה בתא הקולי של מחלקת הכשרות (02-5313131).

פורים שמח

© כל הזכויות שמורות לכושרות