חומוס (גרגרים)

ערכים דומים:
חומוס בוואקום
חומוס בשימורים
חומוס קפוא
חומוס קלוי

הנגיעות המצויה בגרגירי החומוס היא נגיעות פנימית. קליפתם האטומה אינה מאפשרת לראות את הנגיעות מבחוץ, וכדי לחשוף אותה עלינו להפוך את קליפתם לשקופה יותר. לשם כך יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. להשרות את כל מה שמעוניינים להשתמש בו במים כ10-12 שעות, כך הקליפה הופכת לשקופה ומאפשרת לנו לראות את מה שתחתיה. במידה ורוצים לקצר את זמן ההשרייה - ניתן לשרותם במים עם סודה לשתייה, במים חמים, או לבשל את הגרגרים עד שהקליפה מתרככת ונעשית שקופה (סימן לכך - כאשר הקליפה מתנתקת מהגרגר בקלות בלחיצה). 
  2. מניחים 5-6 גרגרים על גבי כף היד, ומתבוננים שאין בהם חורים, כתמים וצבעם אינו שונה משאר הגרגרים.
  3. הופכים את הגרגרים באמצעות הנחת כף היד השניה עליהם והפיכת הידים, ומתבוננים על צידם השני. 
  4. מבצעים את פעולות מספר 2-3 בכל הגרגירים בהם מתכוונים להשתמש (כמות קטנה בכל פעם).

לאחר בדיקה זו:

בגרגירים שנמצאו נקיים - אפשר להשתמש.

גרגרים שנמצאו בהם כתמים או חורים - יש לבדוק בדיקה פנימית, על ידי הסרת הקליפה, וחציית הגרגרים באמצעם, כדי לוודא שאין בתוכם חרקים.

חומוס לטחינה (לממרח וכדומה) - כאשר הגרגירים מיועדים לטחינה גמורה, מספיק לברור מדגם מכלל האריזה: כ5-6 גרגירים משלוש מקומות בתוך האריזה, לפי ההוראות לעיל. במידה ונמצאו נקיים מותר להשתמש בשאר האריזה לטחינה בלא בדיקה. אם נמצאו נגועים יש לבצע את הבדיקה על כל גרגירי החומוס.

 הערות:


  1. קטניות שנבדקו ולא נעשה בהן שימוש - אפשר לשמור במקרר לאורך זמן, ללא צורך בבדיקה נוספת.
  2. כדי להמנע מנגיעות מראש, כבר בעת הרכישה כדאי להימנע מרכישה של אריזה שבתחתיתה פירורים קטנים או קורים, משום שתופעה זו עלולה להעיד על נגיעות.
  3. אחסון שאינו נאות עלול לגרום לנגיעות, לכן אין לאחסן את השעועית בשקית פתוחה, או במקום חם וחשוף לשמש, אלא בשקית או בצנצנת סגורה היטב המונחת במקום קריר ומאוורר.

אריזות ואקום - בחנויות נמכרות קטניות באריזות ואקום נקיות מחרקים. כדי להשתמש ללא בדיקה יש לוודא את תקינות האריזה, במידה והיא שלימה ולא נכנס לתוכה אוויר, מותר להשתמש בתכולה בלא בדיקה. לאחר פתיחת האריזה ניתן לשמור את התכולה במקרר לאורך זמן ואין צורך לברור שוב.


 תמונות וסרטונים להמחשה

 

© כל הזכויות שמורות לכושרות