תירס (גרגרים מיובשים, פופקורן)

בין גרגרי הפופקורן מצויים חרקים המתרבים בהם במהלך האיחסון. 

יש כיום סוגים רבים של חרקים.

יש חרקים שיותר קטנים מגרגירי הפופקורן ויש גדולים מהם. כאשר החרקים הקטנים מעורבים בין הגרגרים, קשה למצוא אותם וצריך לברור באיטיות רבה.

הדרך הטובה, המהירה ויעילה ביותר היא לבצע את הברירה בשני שלבים:

שלב א' - לסנן את התירס ע"י מסננת בעלת חורים קצת יותר קטנים מגרגירי הפופקורן, כך שכל החרקים והלכלוכים הקטנים יפלו על המשטח שמתחת למסננת וישארו גרגירי פופקורן נקיים מחרקים ולכלוכים קטנים. יש לבצע פעולה זה מעל משטח שאינו בצבע של החרקים - לא שחור , חום או לבן. המשטח טוב ביותר הוא "מפל" (הדומה לבריסטול אך עשוי מפלסטיק ולא מנייר) בצבע כתום או תכלת. מסננים כמות סבירה של  פופקורן ומתבוננים מה נופל על המשטח. במידה ונופלים חרקים קטנים, יהיה קושי גדול לברור בבטחה את הפופקורן ואנו ממליצים לא להשתמש בו. לרוב יפלו לכלוכים קטנים בלבד.

שלב ב'- יש להניח בצד אחד של המפל (המשטח) את הפופקורן הנותר במסננת, ולברור אותו ידנית על ידי כך שמפזרים אותו על גבי המשטח. במידה ונשארו חרקים  בפופקורן, הם יהיו חרקים גדולים הנראים בקלות לעין. בשלב זה, אם נמצאה כמות קטנה של חרקים, זה לא פוסל את הפופקורן לאכילה. יש להוציא את החרקים וניתן להשתמש בפופקורן.  כאשר יש הרבה חרקים מומלץ לא להשתמש, אולם מותר להשתמש אחרי שמסירים את כל החרקים. גרגירי פופקורן פגומים, כגון: גרגר סדוק או שבור, נקודה או אזור שחור בקצה של הגרגיר איפה שהוא היה מחובר לקלח- אינם מעידים על נגיעות, ואין צורך להסירם.

גרגרים עם חורים הם סימן מובהק לנגיעות פנימית ולכן צריך לבדוק היטב כל גרגיר עם חור לראות האם יש חרק בתוך הגרגיר. 

 

 

 הערות:


1. כבר בעת הרכישה כדאי להתבונן באריזה ולהימנע מרכישה של אריזה שיש בה חורים או שיש עליה קורים או שבתחתיתה פירורים קטנים, משום שתופעה זו עלולה להעיד על נגיעות.

2. אריזות ואקום - כאשר רוכשים אריזות כאלו יש לוודא שהואקום נשמר ולא נכנס לתוכה אויר, ומותר להשתמש בתכולה בלא בדיקה. אחרי פתיחת האריזה ניתן לשמור את התכולה בקירור לאורך זמן ואין צורך לברור שוב.

3. אריזה להכנה מהירה - צורת האריזה מונעת את האפשרות לבדיקת הגרעינים לפני הכנת הפופקורן. ניתן לאכלם ללא בדיקה רק כאשר מדובר בחברה מוכרת וטובה בעלת הכשר של גוף כשרות מהימן.

 

 תמונות וסרטונים להמחשה


© כל הזכויות שמורות לכושרות