שאלה חשובה.
במסכת ע"ז הטעם המובא הוא משום קירוב וחיתון.
בשו"ע מוזכר הטעם הזה ולא מוזכר דבר אחר.
אמנם אחרונים מציינים שרש"י פירש שאחד הטעמים שגזרו על בישול גוי הוא שמא הגוי יאכיל יהודה דבר לא כשר. ומזה אחרונים ( סימן קי"ב ביור"ד כף החיים ס"ק א', פתחי תשובה ס"ק א') מזכירים את הדעה הזאת. עיין שם. יש גופי כשרות שהתחילו להחמיר בזה בשנים האחרונות. עם כל זה נראה שאם הטעם הוא "שמא יאעלנו דבר טמא", לא אמור בעיה כשאר יש השגחה על העסק.
© כל הזכויות שמורות לכושרות