שלום וברכה
מטרת המאמר לא היתה לאסור או להתיר, אלא רק להעמיד את פני הדברים אל מול ציבור הסועדים, ציבור גדול שסבור שכאשר הוא אוכל מוצר שעליו מסומן 'לאוכלי אבקת חלב נכרי' באמת לכל הפוסקים הרבים שהתירו זאת מותר לאכול את המוצר. ועל כן באנו במאמר להבהיר שמוצרים אלו מכילים פעמים רבות חומרי גלם שאינם מקובלים על פוסקים רבים, בוודאי שלא בדומה להיתר אבקת החלב שהתפשט בין רבים.
גם בסיכום המאמר לא הורינו ש'אסור לאכול' את המוצרים הנ"ל, שכן המעוניין לסמוך על הגר"מ פיינשטין הרשות בידו, אך מי שמעונין לאכול מוצרים שהיתרם מקובל על מרבית הפוסקים עליו להכיר נכוחה אל מול מה הוא עומד.
(כהערת אגב: שאלת כבודו אינה נהירה, שכן אל מול הגר"מ פיינשטין שהורה שלא למחות במקילים פוסקים רבים שאסרו את השימוש כנראה היו מוחים במקילים, האם לדעת כבודו חייבים אנו להכריע כגר"מ פיינשטין?)
© כל הזכויות שמורות לכושרות