שאל את הרב » שאלה לרב יצחק דביר על מאמר אחרון ב'אמונת עיתך'.

שאלה לרב יצחק דביר על מאמר אחרון ב'אמונת עיתך'.

  • תוכן השאלה
  • המאמר מתיחס לרכיבי חלב נכרי, כאשר בשני הנושאים מובא למסקנת הדברים פסקו של ה'אגרות משה'. האגרות משה כתב שהוא אינו מוחה במקלין! בכל זאת, מסקנת המאמר היא הפוכה - רוב מניין ובניין של הפוסקים אוסרים את האכילה ובעצם משמעות הדברים למחות במקלים! בנוסף, הובאו במאמר לא מעט דעות מקלות. לסיכום: לא הבנתי איך מסקנת המאמר מתיישבת עם האמור במהלכו

    תודה רבה ובברכת התורה

    טוביה בר אילן
    חספין ת"ו
  • תוכן התשובה
  • שלום וברכה
    מטרת המאמר לא היתה לאסור או להתיר, אלא רק להעמיד את פני הדברים אל מול ציבור הסועדים, ציבור גדול שסבור שכאשר הוא אוכל מוצר שעליו מסומן 'לאוכלי אבקת חלב נכרי' באמת לכל הפוסקים הרבים שהתירו זאת מותר לאכול את המוצר. ועל כן באנו במאמר להבהיר שמוצרים אלו מכילים פעמים רבות חומרי גלם שאינם מקובלים על פוסקים רבים, בוודאי שלא בדומה להיתר אבקת החלב שהתפשט בין רבים.
    גם בסיכום המאמר לא הורינו ש'אסור לאכול' את המוצרים הנ"ל, שכן המעוניין לסמוך על הגר"מ פיינשטין הרשות בידו, אך מי שמעונין לאכול מוצרים שהיתרם מקובל על מרבית הפוסקים עליו להכיר נכוחה אל מול מה הוא עומד.
    (כהערת אגב: שאלת כבודו אינה נהירה, שכן אל מול הגר"מ פיינשטין שהורה שלא למחות במקילים פוסקים רבים שאסרו את השימוש כנראה היו מוחים במקילים, האם לדעת כבודו חייבים אנו להכריע כגר"מ פיינשטין?)

  • התשובה התקבלה מהרב משה כ"ץ
  • בתאריך יג טבת התשעט
  • ונכונה לעת כתיבתה, לאחר זמן יש להתעדכן שנית.

  • רוצים לדעת מה אנחנו ממליצים היום ולא להסתמך על תשובה ישנה? יש לעיין ברשימת המומלצים המעודכנת, בקישור זה

  • כדי לקבל מענה זמין, לשמוע ולהתעדכן על עולם הכשרות הצטרפו לקבוצות הווצאפ שלנו.
    להצטרפות לחצו כאן

© כל הזכויות שמורות לכושרות