שאל את הרב » כשרות בשר וחלב

כשרות בשר וחלב

  • תוכן השאלה
  • שלום וברכה.
    חיממו עוגה חלבית על המיחם של שבת.
    אני כותב מה שנראה לי, ומבקש בכל לשון שתתיחסו לכל סעיף, ותכתבו דעתכם למעשה. ושכמ"ה.
    א. לפי האומר שאין נט בר נט בשעת בישול, המים והמיחם כולו נעשים חלביים גמורים מחמת האדים שבתוך הסיר העולים אל המכסה ויורדים, ואסור לשתותם עד שש שעות מארוחה בשרית.
    ב. אם חממו בורקס, להערכתי יש בבורקס כעשרים גר' גבינה, ואם יש 1.2 ליטר במיחם הרי יש ביטול בשישים והכל פרווה.
    ב. לכאורה גם המכסה פרווה, אך קשה לומר זאת. האמנם?
    ג. לאומר שיש נט בר נט בשעת בישול המכסה בוודאי חלבי, אך הטעם הנבלע במים, בטל בשישים, כנ"ל ב- ב. ואין כאן אפילו נט בר נט. גוף המיחם מחובר למכסה דרך מעט רטיבות, וגם הוא בולע נט בר נט בלבד.
    ד. אגב כך. כשמתחברים שני סירים חלבי ובשרי ע"י רטיבות שביניהם, לא בטלה הרטיבות בשישים ע"י חיבור האוכל שבשני הסירים? ולפי זה גם הרטיבות שבין המכסה לסיר, לא בטילה בשישים?
    תודה רבה. בברכת התורה.כ
  • תוכן התשובה
  • שלום וברכה
    א. אמת
    ב. נשמע סביר
    ג. המכסה לכתחילה נחשב לחלבי, כדין טיפה שנפלה מבחוץ כנגד הרוטב שאנו אומרים להגעיל את הסיר. מה שיתכן לומר שיש כאן ביטול קבוע כשיטת הרשב"א ולכן אין חובה להגעילו.
    ד. לא הבנתי מדוע אין נ"ט בר נ"ט. האדים פוגעים במכסה ומחברים את טעמו למים.
    ה. נכון
  • התשובה התקבלה מהרב משה כ"ץ
  • בתאריך כד טבת התשפ
  • ונכונה לעת כתיבתה, לאחר זמן יש להתעדכן שנית.

  • רוצים לדעת מה אנחנו ממליצים היום ולא להסתמך על תשובה ישנה? יש לעיין ברשימת המומלצים המעודכנת, בקישור זה

  • כדי לקבל מענה זמין, לשמוע ולהתעדכן על עולם הכשרות הצטרפו לקבוצות הווצאפ שלנו.
    להצטרפות לחצו כאן

© כל הזכויות שמורות לכושרות