בסימולטור הכשרות שלכם מופיע כמה פעמים שאם האיסור היה בכלי שני אינו אוסר הכלי ולא צריך הגעלה. ויש להעיר על זה שהשו''ע קה, ב כתב דראוי לחוש לכתחילה שכלי שני מפליט ומבליע, וביאר הגרעק''א שלגבי כלי הוי כלתחילה כיון דיש להם תקנה בעגלה, וכן ס''ל עוד הרבה פוסקים ומהם היבי''א. לפי''ז צריך הגעלה בכלי שנאסר ע''י כלי שני!
שלום וברכה
בשו"ע יו"ד קה, ב כתב לכתחילה להיזהר בכלי שני אך בדיעבד הקל. פשט דבריו שאין צורך להגעיל את הכלים, ורק לענין חמץ החמיר (בסי' תנא, ה) וכ"כ מאמר מרדכי (שם יב), והגר"א (תנא, א), ובשו"ת ישמח לבב יו"ד יז העיד שלמעשה נהגו רבותיו להקל בלא הגעלה. ולכן כך כתבנו גם בסימולטור.
אכן במנחת יעקב (לג, ב) הבין שהשו"ע מחמיר להגעיל כלים שניתן להגעילם, וכ"כ רע"א (יו"ד קה, ב), ונראה שלכך נוטה דעת הגר"ע יוסף בשו"ת יביע אומר ח"ג או"ח כג, וכ"כ אור לציון ח"ג פרק י הערה א, ושו"ת קנה בשם א, נז.
התשובה התקבלה מהרב משה כ"ץ
בתאריך כה חשון התשפה
ונכונה לעת כתיבתה, לאחר זמן יש להתעדכן שנית.
רוצים לדעת מה אנחנו ממליצים היום ולא להסתמך על תשובה ישנה? יש לעיין ברשימת המומלצים המעודכנת, בקישור זה
כדי לקבל מענה זמין, לשמוע ולהתעדכן על עולם הכשרות הצטרפו לקבוצות הווצאפ שלנו.
להצטרפות לחצו כאן